Ezek nélkül a honlapodról szinte senki nem fog tudni – Marketing, stratégia, hirdetések

Gyakori mondat egy kezdő vállalkozótól, hogy „kell egy honlap, hogy megtaláljanak az interneten”. Ez így is van. De tényleg csak a honlap kell ehhez? Hamar kiderül, ha egy szakmailag felkészült és persze korrekt szakemberrel beszélgetsz a témáról, hogy mennyi összetevője van valójában annak, hogy egy új látogatóból vevő legyen. Mert Te sem egy honlapot szeretnél valójában, hanem több profitot, mint mindenki más.

Szóval többről van szó, mint egy honlapról, de nem hibáztathatók azok, akik így kezdenek neki, hisz laikusként szinte senki nem tudja, hogy mennyi minden kell ahhoz, hogy a weboldala jól teljesítsen. Ebben a cikkben arról írok nagy vonalakban, hogy egy vállalkozáshoz készülő weblap a szükséges elemekkel kiegészítve hogyan lehet a profitot termelő online marketing eszközöd.

A bejegyzés tartalma

  • Weboldal
  • Marketing
  • Stratégia
  • Hirdetés

Weboldal

Ugye az egyértelmű, hogy egy weboldalra szükséged van. Egy korábbi bejegyzésemben már részleteztem, hogy „Milyen legyen a honlapod tartalma, hogy kiemeljen a konkurenciáid közül és segítsen profitot szerezni”. Ezt fusd át (ha még nem tetted), mielőtt tovább olvasnál, mert ezek nélkül nem lesz érthető, amit írok.

Szóval tegyük fel, hogy a weboldalad tartalma (szöveg, képek, video stb) készen van. Már csak az kellene, hogy minél többen lássák. Ugye milyen jó lenne, ha százával, vagy ezrével érkeznének a látogatók az oldaladra? Nos, ez nem éppen lenne a legelőnyösebb számodra. Hogy miért, az lépésről lépésre fog világosabbá válni számodra.

Az első fontos dolog, ami nélkül nem fog működni a rendszer, az a marketing. Már a honlapod felépítésének is marketing szemléletűnek kell lennie. Egy konverziós cél felé kell terelni a látogatót. A következő fejezetben erről lesz szó.

Marketing

Sokaknak rossz tapasztalataik vannak a marketinggel kapcsolatban és gyakran lehúzásként emlegetik. Valóban előfordulnak ilyen esetek, de ezeket minden valamire való marketinges elítél. Koncentráljunk arra, ami valóban működik hosszú távon és mindkét fél számára kifizetődő.

Mi valójában a marketing és miért van rá szükség?

A marketing célja, hogy összekapcsolja azokat, akik valamilyen problémával küzdenek azokkal, akik tökéletes megoldást kínálnak az adott problémára. Nem manipulálni kell, hogy több embert érdekeljen amit kínálsz, hanem azoknak kell megmutatni a termékedet vagy szolgáltatásodat, akiket valójában érdekel és meg akarják vásárolni.

Jelenleg Magyarországon a legtöbb kis vállalkozás a marketingnél akad el, vagyis ha erre hangsúlyt fektetsz, akkor jelentősen javulhatnak az eredményeid.

Konverzió

A hatékony marketing stratégia része a konverziós cél elérése. Mi is ez pontosan? Például ajánlatkérés, megrendelés, webshopban vásárlás. Esetleg valamilyen reklám anyag letöltése, regisztráció, vagy egy konkrét ajánlattevő oldal megtekintése.

konverzió

Vagyis a weboldaladra érkező látogatót már a fejlécben megjelenő tartalommal meg kell fognod és elérned azt, hogy tovább olvassa az oldalad. Tudatosan kell felépítened azt a tartalmat, ami vezeti az olvasót a számodra konverziós célként kitűzött művelet felé, ami a példa kedvéért legyen most az ajánlatkérés.

Nagyon sok összetevője van ennek a folyamatnak, rengeteg könyv foglalkozik vele, szóval most arra nem is térnék ki, hogy hogy lehet ezt elérni. Most csak a folyamat felvázolása a célom.

Tegyük fel, hogy egy űrlap kitöltésével kérhet ajánlatot, amit meg is tesz a látogató és az űrlap elküldését követően egy köszönő oldalra kerül. Milyen barátságos ez a cég, hogy meg is köszöni az ajánlatkérést… gondolhatja. Valójában itt többről van szó. Ez már a stratégia része…

Stratégia

Azzal, hogy a látogató ajánlatot kért és járt a köszönő oldalon, már követhetővé vált a rendszer számára. Itt szeretném kihangsúlyozni a GDPR szabályainak betartását, amit minden korrekt vállalkozás komolyan kell, hogy vegyen. Szóval a kulcs a követhetőség.

Mi történt itt? Egy látogatóból érdeklődő lett, és ha nem lesz belőle vásárló, akkor is el fogod tudni érni a későbbiekben.

A példa kedvéért mondjuk azt, hogy 100 látogatóból 10 lesz érdeklődő és jó eséllyel 1 vásárló. A lényeg itt jön, hiszen eddig egy nagy csoportnak hirdetted meg egy ajánlatod, most viszont egy következő hirdetéssel el tudod érni azt a 10 érdeklődőt (vagy 9-et), aki ajánlatot ugyan kért, de nem vásárolt. Célközönséget építhetsz belőlük. Sokkal nagyobb valószínűséggel kerülnek ki vásárlók ebből a csoportból, mint ha újra egy olyan 100 fős csoportnak hirdetnéd meg az ajánlatod, akik tagjai még nem ismernek.

Ezzel csak nagyon nagy vonalakban mutattam be azt a stratégiát, ami segít abban, hogy a hirdetésed ne legyen pénzégetés. Hatékonyabban érd el azokat, akik érdeklődnek a terméked vagy szolgáltatásod iránt.

A következő részben átfutjuk a hirdetéseket.

Hirdetés

A hirdetés valójában egy befektetés, amit a vásárló megszerzésére szánsz.

A legnépszerűbb online hirdetési lehetőségeket kínálók közé tartozik jelenleg Magyarországon is a Facebook és a Google.

facebook-google

Mindkét rendszer esetében törekednek arra, hogy hirdetést nagyon könnyen fel lehessen adni. Ez nagyon nagy segítség, ami egyben nagy hátrány is. Ugyanis minél egyszerűbben állítunk be egy hirdetést, annál drágább lesz és annál kevésbé lesz hatékony.

A hirdetések esetében érdemes kampányokban gondolkodni és a lehető legrészletesebb és legpontosabb beállításokra törekedni. Ezekkel lehet lefaragni a hirdetési költségből és növelni a hatékonyságot.

Mivel a hirdetések is egy hatalmas téma, ezért erről is egy külön bejegyzésben írok részletesebben.

Összegezés

„kell egy honlap, hogy megtaláljanak az interneten”

Most már biztosan érted, hogy ez nem ilyen egyszerű dolog, de nem is lehetetlen. Egy jól felépített marketing szemléletű weboldal önmagában csak egy része az egésznek. Amitől igazán hatékony lesz az a stratégia. Érdemes nagy hangsúlyt fektetni ennek kialakítására, ami biztosan nagy munka lesz, de ha Te megcsinálod és a konkurenciáid nem, akkor már jóval előnyösebb pozícióba kerülsz velük szemben.

Megosztás itt: facebook
Megosztás

Ha tetszett a cikk és szeretnél még több ilyet olvasni,

akkor iratkozz fel és küldök egy emailt, ha hasonló témáról írok.