Ezekkel érdemes tisztában lenned, ha honlapot szeretnél

A sikeres online megjelenésed elengedhetetlen eleme a saját honlap. Ez a legfontosabb eszköz, amivel a látogatóidat érdeklődőkké, majd vevőkké alakíthatod, vagyis profitot termelhetsz. Ha nagyon le akarjuk egyszerűsíteni, akkor a weboldalad célja az, hogy a potenciális ügyfeleid kapcsolatot tudjanak teremteni veled és meg tudd győzni őket, hogy a terméked vagy szolgáltatásod megoldást nyújt a problémájukra.

A bejegyzés tartalma:

  • Weblap, weboldal, honlap, de mik ezek pontosan?
  • Nézzük sorban, hogy mire van szükséged
  • Milyen weboldal a jobb választás számodra (statikus vagy dinamikus)
  • Weblapod tartalma, amivel a profitodat szerzed, vagy veszíted el
  • A weboldalad megjelenése tükrözi a vállalkozásodat
  • Van egy weblapod, de hogy lesznek látogatói, és abból profitod?

Weblap, weboldal, honlap, de mik ezek pontosan?

A weboldalak esetében gyakran találkozhatsz 3 különböző megnevezéssel, amiket gyorsan tegyünk is tisztába úgy, hogy egy nyomtatott magazinhoz hasonlítom.

  • weblap = az összes weboldalad együtt, vagyis a teljes magazin
  • weboldal = a weblapod egy oldala, vagyis a magazin egy oldala
  • honlap = a weblapod nyitó oldala, vagyis a magazin címlapja

A magyar köznyelvben a honlap kifejezés terjedt el legjobban, így én is ezt fogom használni.

Nézzük sorban, hogy mire van szükséged

Tárhely

Egy megbízható tárhely, ami lényegében egy számítógép (web szerver), amin a honlapod tárolódik. Érdemes nagy hangsúlyt fektetni a szolgáltató kiválasztására, mert ez a biztonságosságnak és betöltődési sebességének egyik fontos eleme.

Tárhely

Ingyenes tárhely szolgáltató egy igényes üzleti weblap esetén szóba se kerülhet, mert komolytalanná teszi a vállalkozás egész online megjelenését (nem beszélve a kéretlen reklámtartalmáról).

Összegezve, például autó vásárlás előtt is megnézzük mit és milyet szeretnénk venni, amit tárhelyek esetében is érdemes megtenni. Ha biztonságos, megbízható és jó teljesítményű autót szeretnénk, akkor azokat nem a legolcsóbbak között fogjuk találni. Ugyanez igaz a tárhelyekre is.

Domain

A domain név egy web cím, mint például a www.valami.hu. Bárki regisztrálhat saját domain neveket, ha azokat más még nem foglalta le. Saját domain név esetén lehetőséged nyílik úgynevezett céges email címek létrehozására, mint például az info@valami.hu, ami komolyabb hatást kelt.

A www.domain.hu/domain/ oldalon a Keresés menüpont alatt, vagy a tárhely szolgáltatók weblapján magad is ellenőrizheted, hogy szabad e az a domain név, amit választottál.

Reszponzív, mobil optimalizált honlap

A minden eszközön tökéletesen megjelenő honlap ma már nem előny, hanem elvárás. Sőt a Google a találati listán hátra sorolással bünteti a nem mobil barát weboldalakat.

Reszponzív, mobil optimalizált honlap

Érdemes tudni, hogy az eNet 2019-es felmérése szerint 2019 szeptemberére Magyarországon közel 5,3 millióra emelkedett az okostelefonok felhasználóinak száma. Minél fiatalabb generációkat vizsgálunk, annál magasabb a mobilról internetezők aránya.

Lehetőséged van dönteni, hogy statikus vagy dinamikus weboldalt szeretnél.

Elsőként nézzük át nagy vonalakban miket érdemes tudnod a statikus weboldalakról

A statikus weboldal előnyei

  • gyors betöltődés, ami persze a tartalmától nagyban függ (képek fájlmérete, videók, betűtípusok stb.)
  • létrehozása és módosítása szaktudást igényel (HTML, CSS, JavaScript), mert nem tartozik hozzá adminisztrációs felület (mint pl a facebook adminisztrációs felülete)
  • feltörni nem lehet, mivel nincs mögötte futó program és adatbázis (csak a tárhelyet feltörve lehet hozzáférni)
  • könnyebben karban tartható, olcsóbban üzemeltethető
  • könnyen és gyorsan készíthető biztonsági mentés

A statikus weboldal hátrányai

  • nem tartozik hozzá adminisztrációs felület
  • tartalmának frissítéséhez, módosításához mindenképpen kódolási ismeretekre van szükség (HTML, CSS, JavaScript)

Mikor előnyös a statikus weboldal?

  • nagyon ritkán módosuló tartalom esetén
  • ideiglenes weboldal esetén
  • ha egyáltalán nem akarod magad kezelni a weboldalad és kritikus fontosságú a biztonság (persze ez a tárhely szolgáltatáson is múlik)
  • ha a karbantartást, tartalomfrissítést minden esetben szakemberre bízod

Másodszor pedig, a dinamikus weboldalakat vizsgáljuk meg

A dinamikus weboldal előnyei

  • adminisztrációs felületen keresztül módosítható a tartalom
  • ide tartoznak a CMS, azaz tartalomkezelő rendszerek, mint például a WordPress, Joomla, Drupal, Magento, Blogger stb (a CMS-ekre egy következő bejegyzésben térek ki, közülük is a leggyakrabban használt WordPess-re)
  • lehetőséged van szövegek, képek, videók, blogbejegyzések felvitelére, módosítására

A dinamikus weboldal hátrányai

  • a statikus weboldalhoz képest lassabb a megjelenítése, ami gyorsítótárazással, vagy egyéb technikai lehetőségek használatával, mint a CDN (Content Delivery Network) használatával nagy mértékben javítható
  • feltörhető, ezért a folyamatos karbantartásról, frissítésekről és védelemről gondoskodni kell
  • fontos a tárhely szolgáltató által biztosított rendszer (webszerver, adatbázis, futtató környezet)

Mikor előnyös a dinamikus weboldal?

  • gyakran módosuló tartalom esetén (például blog)
  • minden olyan esetben, amikor nem igazak a Mikor előnyös a statikus weboldal részben leírtak

Weblapod tartalma, amivel a profitodat szerzed, vagy veszíted el

Hogy miért mondom ezt? Felvázolok egy nagyon gyakori esetet, ami jól bemutatja, hogy mekkora különbségeket tapasztalhatsz abban az esetben, ha valaki tudja mit csinál és persze azt is, hogy miért.

Üdvözlöm a weboldalamon, ami semmit nem mond

Képzeld el, hogy fáj a fogad és nem vagy megelégedve a körzeti fogorvosoddal, ezért interneten keresel a magán szektorban megoldást. A Google találati listájában rákattintasz az egyik fogorvos weboldalára és amint megnyílik a követkető szöveg fogad:

„Üdvözlöm a weboldalamon!”

Meggyőzött? Vagy mit gondolsz arról, amit helyette írnék?

„Fájdalommentes fogászati kezelés a számodra legmegfelelőbb időpontban”

Mi a különbség? Leginkább az, hogy az első esetben semmit nem mondtál, a második esetben pedig a problémára kínáltál megoldást úgy, hogy az eredményre koncentráltál. Mindig tartsd észben, hogy a honlapod nem rólad szól, nem is a vállalkozásodról, hanem a látogatódról és az ő problémájának megoldásáról. Tudom, csak szavak, de ezektől lesz profitod, vagy kevesebb bevételed. Mivel ez már a szövegírás témakörébe tartozik, ezért erről egy következő bejegyzésben fogok írni. Haladjunk is tovább.

A weboldalad megjelenése tükrözi a vállalkozásodat

Bizonyított, hogy az emberek 93%-a látvány alapján ítél és dönt, hogy vásárol vagy nem. Ezért is különösen fontos az első benyomás, ami a weboldal megnyitásakor keletkezik a látogatóban. A külseje tükrözheti a profizmust és az ellenkezőjét is. Minél letisztultabb egy weboldal, annál bizalomkeltőbb, ami igényes vállalkozásra utal. Mik azok, amikkel ezt el tudod érni?

Használj releváns fotókat

A valósághű és a tevékenységedet jól bemutató fotók hatalmas segítséget tudnak nyújtani a terméked vagy szolgáltatásod vonzóbbá tételében. Tükrözik az igényességedet, az elvárásaidat és illusztrálják a weboldalad szöveges tartalmát. Egy fotó akkor megfelelő igazán, ha a szöveget letakarva is érted, hogy mire kínál megoldást a vállalkozás.

A videó hitelessé tesz

Ha videón keresztül is bemutatod, hogy milyen problémára kínálsz megoldást sokkal jobb eredményeket érhetsz el.

A videó hitelessé tesz

Másik előny lehet a termékedről vagy szolgáltatásodról alkotott vélemények bemutatása. Számodra egy ügyfél véleménye mennyire hiteles, ha azt egy weboldalon idéző jelek között látod? És ha ugyanezt egy videón mondaná el?

Biztosan vannak az ügyfeleid között olyanon, akik szívesen segítenek neked is a véleményükkel abban, hogy bizalmat tudj kialakítani az új látogatóidban. Használd bátran a videókat.

Ui: a cikk végén nézd meg a videós véleményeket, amiket rólam mondtak

Marketing szemléletű felépítés

A marketinget sokan átverésnek gondolják. Igazából azért van ez, mert sok a rossz tapasztalatuk. Lehet ezt hatékonyan is csinálni és nem nyomulva. Ahogy korábban írtam, mindig problémákra kell megoldást kínálni és úgy kell felépíteni a weboldalt, hogy lépésről lépésre bizalmat építsen és vezessen egy konverziós cél felé. Ez lehet mondjuk egy kapcsolat felvétel (email, telefon), email feliratkozás, szálláshelyek esetén szállás foglalás stb.

Mivel ez is egy nagy témakör még akkor is, ha csak felületesen érintjük a leglényegesebb részeket, ezért ezt is egy következő, marketingről szóló bejegyzésben folytatom.

Van egy weblapod, de hogy lesznek látogatói, és abból profitod?

Hiába van a legjobb terméked vagy szolgáltatásod és hozzá weboldalad, ha erről mások nem tudnak. Valahogy látogatókat kellene vinni az oldalra, akiket érdeklődőkké, majd vevőkké kell alakítani.

Van egy weblapod, de hogy lesznek látogatói, és abból profitod

Ha ilyen egyszerű lenne, mindenkinek könnyedén sikerülne. Valójában nem olyan bonyolult, csak stratégiában kell gondolkodni annak érdekében, hogy egy hirdetés megtérüljön és ne pénzégetés legyen belőle. A Magyarországon is legnépszerűbb marketing eszközök, a Facebook és a Google mindent megtesz annak érdekében, hogy könnyen tudj hirdetést feladni. Nyilván, mert az az érdekük, hogy profitot termeljenek. Viszont minél kevésbé ismered a hirdetések beállítási lehetőségeit és nem szegmentálod a látogatókat, annál magasabb lesz a költséged. Már ha egyáltalán nyer a liciten és megjelenik a hirdetésed. Ez szintén egy nagy téma, szóval egy következő cikkben folytatjuk.

Összegezve

Ahhoz, hogy hatékony online megjelenésed legyen, szükséged van:

  • domain névre
  • tárhelyre
  • weboldalra
  • a célcsoportodnak szóló tartalomra, vagyis szövegekre, fotókra, videókra
  • marketingre
  • és ami nagyon fontos, STRATÉGIÁRA

Mindezek együtt fognak segíteni abban, hogy a termékedet vagy szolgáltatásodat el tudd juttatni azoknak az érdeklődőknek, akiknek a problémájára megoldást kínálsz. És még valami, amiért ezt az egészet csinálod, profitot szerezhetsz a használatukkal.

Megosztás itt: facebook
Megosztás

Ha tetszett a cikk és szeretnél még több ilyet olvasni,

akkor iratkozz fel és küldök egy emailt, ha hasonló témáról írok.