A weboldalad tartalmának a látogató problémájára kell megoldást kínálnia, ami így garantáltan ki fog emelni a konkurenciáid közül.
A bejegyzés tartalma
- Kinek szól
- Mindig a problémára adj megoldást
- Az ideális végeredményre koncentrálj
- Dizájn
- Képek használata
- Videók használata
Kinek szól
A honlapod tartalmát mindig a látogatónak kell készítened. Ne rólad, a termékedről vagy a szolgáltatásodról szóljon. Ne haragudj meg érte, de ez senkit nem érdekel (nem kifejezetten a tiédre értem, másé se érdekel senkit). Ami érdekli az olvasót, az saját maga és az, hogy megoldást tud e adni a terméked vagy szolgáltatásod az ő problémájára.
A tartalom esetében nagyon fontos a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO. Hogy ez mit takar, úgy tudom legegyszerűbben megfogalmazni, hogy a keresőoptimalizálás a weboldalak keresőmotorokban való organikus (vagyis nem fizetett hirdetésből származó) megjelenésének folyamata. Arra kell törekedni a szöveg megírásakor és a képek fájlnevének, alt és title címkéjének megadásakor, hogy arra a kifejezésre, amire optimalizáljuk a weboldalt a lehető legelőrébb szerepeljünk a Google organikus találatai között. Viszont mindig a látogatónak írjuk a tartalmat, ne kövessük el azt a hibát, hogy úgy alakítjuk ki az oldal tartalmát, hogy a kereső robotokra koncentrálunk (erről írok egy teljes cikket).
A weboldalad úgy érdemes felépítened, hogy azt végig görgetve, a címsorokból kiderüljön az üzeneted lényege. Ha ezeket nem olvassák el a látogatóid, akkor a többi tartalmadat sem fogják, mert az még láthatatlanabb lesz számukra. Vagyis a címsorokkal kell felkeltened az érdeklődést, hogy az alatta levő szöveget elolvassák.
Az emberek meglehetősen türelmetlenek a weben is. Mivel nagy a kínálat, ezért könnyen találhatnak alternatívát, tehát a weboldalad használhatóságára, könnyű áttekinthetőségére és az üzeneted minél hatékonyabb átadására kell törekedned.
Használj képeket, ikonokat, illusztrációkat, amik azt ábrázolják, hogy milyen végeredménye lesz a látogató számára annak, ha a terméked vagy szolgáltatásod megvásárolja.
Például ha fűnyírót árulsz, ne sok fűnyíró legyen a képen, hanem inkább boldog családtagok fűnyíróval a háttérben, akiknek nincs gondjuk a fűnyírással, mert a termék megoldotta a fűnyírással kapcsolatos problémájukat. Gondolj csak bele, valójában nem fűnyírót vesznek az emberek, hanem biztonságos, időspóroló és a munkájukat könnyítő megoldást arra, hogy szép legyen az udvaruk.
Mindig a problémára adj megoldást
Addig senki nem foglalkozik a termékeddel vagy szolgáltatásoddal, míg egyértelműen nem magyarázod el, hogy mi az a probléma, vagy frusztráció, amit megold és mi lesz akkor, ha nem foglalkozik ezzel a látogató.
Az ideális végeredményre koncentrálj
Kommunikálj arról, mi lenne a végeredménye annak, ha használná a termékedet. Milyen végeredményt érhetne el, mitől lesz ettől neki jobb az élete.
Például ha futócipőt árulsz, nem a cipőt kell eladnod, hanem a futás kényelmét, valamint azt, hogy a gyakran előforduló térdproblémákat enyhíti vagy megelőzi a kialakulásukat, így hosszabb távokat tud lefutni sérülés nélkül.
Dizájn
A weboldalad dizájnjának megítélése szubjektív dolog. Ami a legkevésbé számít, hogy mindenkinek tetszen. Az a lényeg, hogy a célközönséged többségének elnyerje a tetszését. Itt is fontos szem előtt tartani, hogy nem magadnak készíted, hanem a látogatóknak.
A dizájn a kommunikáció egy formája, aminek nagy szerepe van abban, hogy eladd a terméked vagy szolgáltatásodat. Egyértelmű üzenetének kell lennie azok számára is, akik még nem ismerik azt, amit kínálsz.
Gyakori probléma, hogy a honlap létrehozásában részt vevők jól ismerik az oldalt, így nehezen tudják kívülálló szemszögéből nézni. Ezért, mielőtt publikálnád érdemes kikérni olyanok véleményét, akik még nem látták. Így könnyebben ki fog derülni, hogy mi az, ami esetleg nem egyértelmű és módosításra szorul.
Képek használata
A honlapodon használt képek legyenek relevánsak a szöveg szempontjából. Egy szöveghez a képet úgy érdemes kiválasztani, hogy ha a szöveget letakarjuk a kép önmagában is illusztrálni tudja a szövegrész fő üzenetét.
Ha van rá lehetőség, saját fotókat és ne stock fotókat használj. Sokkal egyedibbé és hitelesebbé teszi a vállalkozásodat.
A képek minősége is nagyon lényeges. Ne használj homályos, zajos és felesleges részleteket tartalmazó képeket, mert ezek elvonják a figyelmet a fő témáról.
A honlapok betöltődési idejében kulcsfontosságú a képek fájlmérete. Sok ingyenes eszköz is rendelkezésedre áll a veszteségmentes tömörítés megoldásához. Erre mindenképp figyelj, mert egy részről a felhasználói élményhez nagymértékben hozzájárul, más részről a Google a találatai listájának létrehozásakor figyelembe veszik a honlapod betöltődési idejét. Minél gyorsabban töltődik be, annál jobb értéket kapsz (persze ez nagyon összetett dolog, de a sok kis apróság összeadódik)
Videók használata
2020-ban a lehető leghitelesebben a videók használatával tudod bemutatni a termékedet vagy szolgáltatásodat. Másik lehetőség, hogy referenciáidról vagy az ügyfeleid véleményeiről készítesz videót. Nyilván itt is fontos a minőség és a hozzáértés, de nem lehetetlen ennek sem az elsajátítása. Például YouTube-on is rengeteg oktató videót találsz ebben a témában is (főként angol nyelven).
A lényeg, hogy nagyon ajánlott a videók készítése, főleg abban az esetben, ha a konkurenciád nem használja ki a videók adta lehetőségeket.
Összegzés
Ha a weboldalad szöveges tartalmát úgy írod meg, hogy a látogató problémájára, frusztrációjára kínálsz megoldást és azokat releváns fotókkal illusztrálod, garantáltan ki fogsz emelkedni a konkurenciáid közül. Ha a videót is el kezded használni, akkor már nagyot lépsz előre, mert sokan nem fognak időt és energiát fektetni a felvételekbe és vágásba. Tedd meg Te és előzd le őket.