Mobilbarát weblap a látogatók megtartásához

2020-ban már nem előny, hanem minimum elvárás az, hogy a vállalkozásod weblapja mobilbarát legyen. Ez azt jelenti, hogy a mobil eszközökön (telefon, tablet stb.) is jól kell megjelennie. Erre leginkább az ad okot, hogy az felhasználók több mint 61%-a mobiltelefonról is internetezik. Ez a szám a Z generáció irányába nézve lényegesen emelkedik.

okostelefon-hasznalat

Erre több lehetőség is van, de ezeknek a technikai részleteibe most nem mennék bele. Azt mindenképp érdemes tudnod, hogy ha reszponzív dizájnt ajánlanak, akkor az is egy mobilbarát megoldás, sőt a Google is ezt favorizálja. Lényegében a weboldal illeszkedik a kijelző méretéhez és át is rendeződik a tartalom. Például laptopon két oszlopba rendezett tartalom mobil eszközökön egymás alá fog kerülni a jobb áttekinthetőség érdekében.

reszponziv-weboldal

A megjelenésen és a jobb felhasználói élményen túl azért is lényeges a mobilbarát kialakítás, mert a Google rangsorolásában évek óta nagy szerepet kap. Jelenleg már a találati listában hátra sorolással bünteti a nem reszponzív oldalakat a keresőóriás. Mindez az internetezők érdekében lett bevezetve, hogy a technológia fejlődésével és a felhasználói szokásokkal összhangban a weboldalakat is fejlesszék.

Sajnálatos, hogy Magyarországon is rengeteg vállalkozásnak van iszonyúan elmaradott online megjelenése. Gyakran az is javítana, ha nem lenne honlapja, mert egy ilyen oldal negatív képet fest a cégről.

Mit várnak egy weblaptól a felhasználók, főleg ha mobilról böngésznek?

Arról, hogy a tartalom mennyire fontos, már egy korábbi bejegyzésben írtam (ide kattintva elolvashatod), most azt vizsgáljuk meg, hogy mik azok, amiket a felhasználók leggyakrabban keresnek egy weboldalon:

  • a termékek vagy szolgáltatások listáját
  • az cég árait
  • kapcsolati információkat
  • közösségi média elérhetőségeket
  • valós fényképeket és videókat a termékekről vagy szolgáltatásokról
  • blog bejegyzéseket

Persze ennek az ellen oldal is meg van, vagyis az, amit zavarónak tartanak a böngészők:

  • a nehéz navigálhatóság
  • túl kicsi gombok
  • nehezen olvasható betűméret
  • a nem reszponzív megjelenés (úgy jelenik meg a weboldal, mint az asztali számítógépen)
  • kevés és hiányos információk
  • telefonszám megérintésével nem lehet hívni az adott számot

Piackutatások bizonyítják, hogy az ilyen cégek weblapjairól kilépve átlagosan a keresők 39%-a inkább egy másik céget keres alternatívaként. Viszont ha van egy jó mobilbarát megjelenése a cégednek, az a látogatók 72%-ban jó benyomást kelt és az 55 százalékuk úgy gondolja, hogy a cég törődik az ügyfeleivel.

weblaprol-kilepes-statisztika

Összegzés

A vállalkozásod weblapjának funkciók és tartalom tekintetében ugyanazt kell nyújtania asztali számítógépen és mobil eszközökön is, de a megjelenésének az adott eszközön a lehető legjobbnak kell lennie. Erre a célra a reszponzív dizájn az egyik legjobb választás.

Erre a linkre kattintva ellenőrizheted, hogy a weboldalad mobilbartát-e a Google szerint.

Megosztás itt: facebook
Megosztás

Ha tetszett a cikk és szeretnél még több ilyet olvasni,

akkor iratkozz fel és küldök egy emailt, ha hasonló témáról írok.