Már nem előny, hanem minimum elvárás az, hogy a vállalkozásod weblapja mobilbarát legyen. Ez azt jelenti, hogy a mobil eszközökön (telefon, tablet stb.) is jól kell megjelennie. Erre leginkább az ad okot, hogy az felhasználók több mint 61%-a mobiltelefonról is internetezik. Ez a szám a Z generáció irányába nézve lényegesen emelkedik.
Erre több lehetőség is van, de ezeknek a technikai részleteibe most nem mennék bele. Azt mindenképp érdemes tudnod, hogy ha reszponzív dizájnt ajánlanak, akkor az is egy mobilbarát megoldás, sőt a Google is ezt favorizálja. Lényegében a weboldal illeszkedik a kijelző méretéhez és át is rendeződik a tartalom. Például laptopon két oszlopba rendezett tartalom mobil eszközökön egymás alá fog kerülni a jobb áttekinthetőség érdekében.
A megjelenésen és a jobb felhasználói élményen túl azért is lényeges a mobilbarát kialakítás, mert a Google rangsorolásában évek óta nagy szerepet kap. Jelenleg már a találati listában hátra sorolással bünteti a nem reszponzív oldalakat a keresőóriás. Mindez az internetezők érdekében lett bevezetve, hogy a technológia fejlődésével és a felhasználói szokásokkal összhangban a weboldalakat is fejlesszék.
Sajnálatos, hogy Magyarországon is rengeteg vállalkozásnak van iszonyúan elmaradott online megjelenése. Gyakran az is javítana, ha nem lenne honlapja, mert egy ilyen oldal negatív képet fest a cégről.
Mit várnak egy weblaptól a felhasználók, főleg ha mobilról böngésznek?
Arról, hogy a tartalom mennyire fontos, már egy korábbi bejegyzésben írtam (ide kattintva elolvashatod), most azt vizsgáljuk meg, hogy mik azok, amiket a felhasználók leggyakrabban keresnek egy weboldalon:
- a termékek vagy szolgáltatások listáját
- az cég árait
- kapcsolati információkat
- közösségi média elérhetőségeket
- valós fényképeket és videókat a termékekről vagy szolgáltatásokról
- blog bejegyzéseket
Persze ennek az ellen oldal is meg van, vagyis az, amit zavarónak tartanak a böngészők:
- a nehéz navigálhatóság
- túl kicsi gombok
- nehezen olvasható betűméret
- a nem reszponzív megjelenés (úgy jelenik meg a weboldal, mint az asztali számítógépen)
- kevés és hiányos információk
- telefonszám megérintésével nem lehet hívni az adott számot
Piackutatások bizonyítják, hogy az ilyen cégek weblapjairól kilépve átlagosan a keresők 39%-a inkább egy másik céget keres alternatívaként. Viszont ha van egy jó mobilbarát megjelenése a cégednek, az a látogatók 72%-ban jó benyomást kelt és az 55 százalékuk úgy gondolja, hogy a cég törődik az ügyfeleivel.
Összegzés
A vállalkozásod weblapjának funkciók és tartalom tekintetében ugyanazt kell nyújtania asztali számítógépen és mobil eszközökön is, de a megjelenésének az adott eszközön a lehető legjobbnak kell lennie. Erre a célra a reszponzív dizájn az egyik legjobb választás.
Erre a linkre kattintva ellenőrizheted, hogy a weboldalad mobilbartát-e a Google szerint.